Mrs Panda
Forever Yours - Part 2
Wednesday 14 August 2013 • 00:49 • 0 comments

      "Tae Hye saya..." Ji Hyung tidak sempat menghabiskan ayatnya. Ini kerana Min Jang tanpa disedari masuk ke dalam biliknya. Ji Hyung terus melapaskan tangannya dari bahu Tae Hye.

      "Erm kenapa Min Jang?"

      "Oh saya mengganggu ke?"

      "Tak. Tak ganggu pon."

      "Kalau macam itu, sudah jumpakah co-worker saya untuk runway nati? Kalau lambat sangat cari habislah reputasi saya."

      " Oh. Apa kata awak tolong Min Jang?" Ji Hyung merenung Tae Hye dengan senyuman di bibir. Tae Hye termenung. Runway bersama Min Jang. Mentang- mentanglah saya ini porpular. Tak mengapalah. " Oh, boleh aja saya tolong. Saya sudah biasa dah buat kerja macam ini".

      Min Jang sangat tidak puas hati. Dia tahu bahawa rekaan Tae Hye akan out shine rekaannya. Min Jang terus bekata "Oppa kenapa Tae Hye?"

      "Min Jang tak akan awak tak nak pereka fesyen terkenal memolong awak?" sambil itu Ji Hyung tersengih-sengih bercakap.

      "Kalau macam itu, Tae Hye jom mula sekarang. Lagi tiga hari jer. Saya sudah buat lima baju. Tinggal lima belas. Temanya pulak bal gown. Sanggup ke nak buat?"

      "Sanggup sahaja. Saya kan dah biasa. Jom pergi ke bilik lapang." Tae Hye menarik lengannya. Dia memikirkan 'inilah masanya untuk menunkjukan kehebatan saya.'

**********

      "Ini ke baju yang awak reka? Cantik juga," kata Tae Hye. Memang cantik mahu katakan apa. Min Jang pun berkata "Terima kasih cuba awak lukiskan baju dengan rinkas dulu. Tidak payah cantik kan."

      "Baiklah."

      Tanpa membuang masa dia mengambil pensil dan kertas. Sementara itu Min Jang asyik membetulkan pakaian yang sudah siap dijahit.

      "Siap. Cantik tak?"

      Min Jang merampas kertas daripada tangan Tae Hye. Matanya terbeliak. Dia tidak pernah melihat pakain itu dengan bahu berkembang. 


      "Bolah lah tapi apa kata kita buang lengannya itu."

      " Hah? Buang?"

      "Yup."

      "Yelah."
      
      Mereka semua bersungguh-sungguh melukis. Sementara itu Min Jang berkata "Eh Tae Hye, Saya buat dua awak buat empat. Penat sungguh saya"

      "Awak dah habis lukis ke. Kalau dah mari saya lihat."




     "Huh. Dah lama dah. Warna pun sudah."

      "Cantik juga. Baik lah awak suruh anak buah awak jahit ini."

      Sebernanya Tae Hye pun suka amat rekaan itu. Dia tidak mahu mengalah. Tapi yang peliknya, sepanjang proses mereka melakukan kerja itu, tiada sebarang pun kata-kata yang menyakitkan hati keluar dari mulut mereka. Mereka tidak saling menampar, bergaduh ataupun jerit. Adakah ini namanya kawan? Bolahkah ini terjadi?

1 jam kemudian,

      "Min Jang!"

      "Min Jang!!"

      Jeritan Tae Hye membuat Min Jang bangun daripada tidurnya. Min Jang amat terkejut. Dia terus berkata "Apa hal ini?"

      "Ini. Ini lukisan saya." sambil menghulurkan lukisan itu.



      "Saya suka, saya suka."

      "Terimas. Boleh saya tanya satu soalan?"

      "Awak tak kasik saya pilihan lain kan."

      "Yup so boleh lah saya tanya soalan??"

      "Apa?"

      "Kita orang ini... Sudah mula jadi kawan kah??"

      Min Jang  cuma merenung tanpa memikirkan apa - apa. Dia memandang Tae Hye. Mungkin kah ini terjadi mungkin tidak. 

      "Ya. Jom cuba menjadi kawan." Dia menghulurkan tangannya menandakan hand shake. Tae Hye melihat tangannya yang penuh dengan cincin dan gelang. Dia dengan perlahan-lahan menyampai tangannya.

      "Friends?"

      "Friends."





      



PASTFUTURE
Owner
Assalamualaikum.. My name is ____. I am a girl. I would like too start my own fictional as I was inspired to do one by reading some novels.. I hope you all like it.

My Banner

*Copy And Paste it into your blog ok?:)


Walkie Talkie

"
"

My Status
>> blog baru. Tadaa!
date : NOW
at:10 am


>> I Luv you!
date : 12/12/12
at: 12pm


>> I'm a gurll !
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

History

  • Forever Yours - Part 1
  • Synopsis : "Saya tak nak memikirkan tent...
  • Maaf

  • D' Credits
    Basecode : N.Afiqah
    Template : Inspirit's Baby
    Edited : Mystery girl